więcej katemac

internetowy przewodnik po świecie własnym

Wpisy

  • sobota, 06 grudnia 2014
    • Test określający pozycję w grupie

      Po odczytaniu wprowadzenia uczestnicy samodzielnie szeregują przydatność rzeczy (A), następnie wspólnie się naradzając (B) ustalają jedną odpowiedz grupy (grupa może liczyć od 3-10 osób). Na koniec ponownie szeregują przedmioty indywidualnie (C).

      Po zapisaniu wszystkich wariantów można porównać własne wyniki z opinią NASA.

      ROZBITKOWIE NA KSIĘŻYCU

      Wasz statek kosmiczny wylądował awaryjnie na Księżycu. Mieliście się spotkać ze statkiem macierzystym o 200 mil (321,86 km) dalej po jasnej stronie Księżyca, ale lądowanie awaryjne zniszczyło Wasz statek i cały sprzęt pokładowy, z wyjątkiem 15 wymienionych poniżej przedmiotów.

      Przeżycie Waszej załogi zależy od tego, czy dotrzecie do statku macierzystego, tak więc musicie wybrać najważniejsze  przedmioty, które możecie zabrać w tę 200-milową podróż.

      Waszym zadaniem jest uszeregować 15 przedmiotów w zależności od tego, na ile są one ważne, aby przeżyć. Numer jeden przyporządkujcie najważniejszemu przedmiotowi, numer dwa drugiemu co do ważności i tak dalej, aż do numeru 15, czyli przedmiotu najmniej ważnego.

       

      pudełko zapałek

       

      jedzenie w koncentracie

       

      nylonowa lina długości dwudziestu metrów

       

      jedwabna tkanina spadochronowa

       

      przenośne urządzenie grzewcze na baterie słoneczne

       

      dwa pistolety kaliber 45 mm

       

      karton mleka w proszku

       

      dwa pojemniki z tlenem

       

      mapę nieba (konstelacji księżyca)

       

      samonadmuchującą się tratwę ratunkową

       

      pięć galonów wody

       

      race sygnałowe

       

      apteczkę pierwszej pomocy z igłami do robienia zastrzyków

       

      nadajnik-odbiornik FM na baterie słoneczne

       

      kompas magnetyczny

      Porównaj z kolejnością NASA.


       Kolejność NASA

      15

      pudełko zapałek

      4

      jedzenie w koncentracie

      10

      nylonowa lina długości dwudziestu metrów

      8

      jedwabna tkanina spadochronowa

      13

      przenośne urządzenie grzewcze na baterie słoneczne

      11

      dwa pistolety kaliber 45 mm

      7

      karton mleka w proszku

      1

      dwa pojemniki z tlenem

      3

      mapę nieba (konstelacji księżyca)

      9

      samonadmuchującą się tratwę ratunkową

      2

      pięć galonów wody

      12

      race sygnałowe

      6

      apteczkę pierwszej pomocy z igłami do robienia zastrzyków

      5

      nadajnik-odbiornik FM na baterie słoneczne

      14

      kompas magnetyczny

      Omówienie wyników przedstawionych przez liderów poszczególnych grup i porównanie z kolejnością NASA.

      EKSPERT - to osoba, która najtrafniej szeregowała samodzielnie [tylko A]

      LIDER - to osoba, która przekonała do swoich odpowiedzi grupę bez względu na to czy odpowiedzi były słuszne [C-B]

      X - osoba, która nie potrafi przekonywać do swoich racji bez względu na to czy jej odpowiedzi są najlepsze [C-B]

      X - osoba, która uległa wpływom najbardziej bez względu na poprawność odpowiedzi [B-C]

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      kate_mac
      Czas publikacji:
      sobota, 06 grudnia 2014 22:16
  • poniedziałek, 03 listopada 2014
    • Taksonomia celów nauczania

      Poziom

      Kategoria

      I. Wiadomości

      A. Zapamiętanie wiadomości
      B. Zrozumienie wiadomości

      II. Umiejętności

      C. Stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych
      D. Stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych

      A. Zapamiętanie wiadomości oznacza gotowość ucznia do przypomnienia sobie pewnych terminów, faktów, praw i teorii naukowych, zasad działania. Wiąże się to z elementarnym poziomem rozumienia tych wiadomości: uczeń nie powinien ich mylić ze sobą i zniekształcać.

      B. Zrozumienie wiadomości oznacza, że uczeń potrafi je przedstawić w innej formie, niż je zapamiętał, uporządkować i streścić, uczynić podstawą prostego wnioskowania.

      C. Stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych oznacza opanowanie przez ucznia umiejętności praktycznego posługiwania się wiadomościami według podanych mu uprzednio wzorów. Cel, do którego wiadomości mają być stosowane, nie powinien być bardzo odległy od celów osiąganych w toku ćwiczeń szkolnych.

      D. Stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych oznacza opanowanie przez im /nią umiejętności formułowania problemów, dokonywania analizy i syntezy nowych dla nich zjawisk, formułowania planu działania, tworzenia oryginalnych przedmiotów, wartościowania przedmiotów według pewnych kryteriów.

      

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      kate_mac
      Czas publikacji:
      poniedziałek, 03 listopada 2014 13:01
    • Rozwój moralny

      Rozwój moralny - proces przemian osobowości człowieka, prowadzących do uformowania się pewnego systemu wartości i odpowiadających mu reguł postępowania. Posiada dwa poziomy - poznawczy (rozumowanie, oceny moralne) i behawioralny (działanie moralne).

      Etapy rozwoju moralnego

      1. anomia moralna (...- 2 rok życia) - amoralizm, brak świadomości i motywacji moralnej;

      2. heteronomia moralna (2-9 r.ż.) - nakazy regulujące zachowanie są dane z zewnątrz, trwałe, niezmienne (sankcje zewnętrzne są głównym powodem przestrzegania reguł moralnych);

      • faza egocentryzmu (2–5 r.ż.) - niezdolność rozumienia cudzych stanów psychicznych, projektowanie na innych własnych emocji i dążeń, działanie zmierzające do uniknięcia kary i uzyskania nagrody;

      • faza konformizmu (5-9 r.ż.) - działanie ukierunkowane na podziw, uznanie innych, akceptację, pojawia się stres wynikający z konfliktu postępowania z wymogami moralnymi, wykształca się zdolność oceny zachowania innych;

      3. socjonomia moralna (9-13 r.ż.) - akceptacja norm obowiązujących w grupie, bez uznania ich za własne;

      • moralność partykularystyczna;

      • konwencjonalizm;

      4. autonomia moralna (13-21 r.ż.) – postępowanie według norm ze względu na ich wewnętrzne aprobowanie i uznanie za własne;

      • pryncypializm (13-15 r.ż.) - zewnętrzne wzory zostają zinternalizowane i stają się własnymi postawami wyznaczającymi zachowanie;

      • racjonalizm (15-17 r.ż.) - szukanie sensu uprzednio zaakceptowanych norm, analizowanie przyczyn przestrzegania norm i ich celów;

      • idealizm moralny (17-21r.ż.) - moralność ma charakter świadomy i refleksyjny, problemy moralne są rozstrzygane z punktu widzenia przyjętego systemu wartości, orientacja na cele społeczne, układem odniesienia są ideały i wiedza.

      źródło: wikipedia

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      kate_mac
      Czas publikacji:
      poniedziałek, 03 listopada 2014 12:55
  • środa, 19 lutego 2014
    • małe zachwyty - ręcznie robione zabawki

      Mimo kilku prób nie udawało mi się w zeszłym roku utrzymać jakiejkolwiek regularności małych zachwytów. Nawet jeśli z cotygodniowych zmieniłabym notki na comiesięczne to efekt nie byłby możliwy do utrzymania. Za dużo zachwytów w miesiącu aby je jakoś ogarnąć, usystematyzować czy wybrać najlepsze w miesiącu.

      Prościej więc będzie opisywać to co zachwyca mnie na nieco dłużej, to czego nie mogę pozbyć się z myśli. Opisanie tego tutaj pomoże mi też nabrać do własnego zachwytu dystansu.

      Edukacyjna książeczka-kostka z tkaniny

      Кубик-развивашка
      Кубик-развивашка

      Cudność nad cudnościami. To ile pracy zostało w nią włożone zachwyca i zatrważa. Sama forma książeczki-kostki jest interesująca ale ciekawi mnie na ile praktyczna. Forma kostki jest zrealizowana doskonale ale zapewne z biegiem czasu i ekstensywnością zabawy kostka zacznie się zniekształcać... Chociaż rzecz jest piękna to nawet gdybym miała coś takiego zrealizować to zdecydowałabym się na formę tradycyjnej książeczki.

      Jest za to piękną inspiracją dla tematów, pomysłów, faktur, kolorów... Słoneczko z jednego z obrazków już mi pomogło przy robieniu mojej pierwszej książeczki. Robaczek z jabłuszka też najprawdopodobniej zostanie wykorzystany i pozostaje tylko pytanie w książeczce na jaki temat: owoce, robaczki, rzeczy sprytnie schowane...

       

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      kate_mac
      Czas publikacji:
      środa, 19 lutego 2014 18:42
  • sobota, 19 października 2013
    • małe zachwyty - 2013, tydzień 42

      W tym tygodniu zachwyty są wyjątkowo zgrupowane, nie mam najmniejszego problemu aby z tablicy wybrać grupę tematyczną a z niej najbardziej zachwycającą rzecz.

      Marina Chaccur: This is the day

      Słowa, słowa, słowa. Znów zachwyca mnie kaligrafia i liternictwo. Tym razem zwracam uwagę na różnorodność i na kompozycję.

      This is the day by Marina Chaccur on Flickr

      Katowice: scientific information centre and academic library - staircase

      Od początku zachwycam się tym budynkiem. Z zewnątrz jest dokładnie taki jaki powinien być w tym miejscu a do tego oryginalny i z klasą. Wewnątrz zachwyca rodzajem światła i przestrzeni a do tego bawi nieco spójnością detalu. To co najbardziej mnie zachwyca jednak to schody. Przecudne, prześliczne i zachwycające.

      Katowice Scientific Information Centre and Academic Library by HS99

      Mirek Pruchnicki: Dwór Tarnawieckich w Bykowcach 

      Tak jak Katowice uważam za moje strony i zachwycam się tam moderną i brutalizmem tak i Podkarpacie jest moje i szukam tam rzeczy bardziej tradycyjnych. Tego dworku jeszcze nie widziałam ale w dzieciństwie marzyłam o takim jednym gargamelu w Starywsi i jak się z siostrą dowiedziałyśmy, że nasz dziadek rozważał jego zakup lata świetlne wcześniej to już był znak przeznaczenia... nigdy jednak nie spełnionego. Ten dworek mi mojego czarującego gargamelka przypomina więc chętnie go w przyszłym roku odwiedzę.

      Mirek Pruchnicki: Dwór Tarnawieckich w Bykowcach 

      Debbie Marine: Harry Potter Sweater

      Zupełnie nie rozumiem jak można mieć problem z Harrym Potterem. Rozumiem, że ta historia może kogoś nudzić. Rozumiem że można uważać język jakim jest napisana za zbyt ubogi (chociaż Polkowski pięknie to przetłumaczył). Nie rozumiem natomiast jak można tak diametralnie odwracać najbardziej podstawowe przesłanie całej tej historii... Ja do Herry'ego żywię bardzo duży sentyment a ta bluza mnie zachwyca.

      Debbie Marine: Harry Potter Sweater

      PS. Myślę o zrobieniu albumu na zdjęcia i choć w tym tygodniu miałam kilka małych zachwytów w tym temacie to żaden z nich nie jest doskonały więc na razie wstrzymam się z ilustracją mojego zamierzenia...

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      kate_mac
      Czas publikacji:
      sobota, 19 października 2013 22:53
  • sobota, 12 października 2013
    • małe zachwyty - 2013, tydzień 40 i 41

      Tym razem dwa tygodnie na raz bo po pierwsze i mniej ważne w zeszłym tygodniu nie zdążyłam z wpisem na czas. A po drugie i bardziej istotne na moich tablicach przybyło rzeczy fajnych ale nie bardzo zachwycających więc nie bardzo miałam ochotę robić zachwytowy wpis z rzeczy, które są fajne ale nie budzą aż takiej ekscytacji. Świetnym przykładem tego stanu będzie tablica z małymi maskotkami robionymi ze skarpetek, przybyło tam przykładów i są nawet znacznie ładniejsze niż te pierwsze ale efekt wow minął więc i ekscytacji i zachwytu mniej.

      DIY beaded chandelier

      Takie spektakularne wiszące żyrandole bardzo mi się podobają. Mam tylko dwa warunki: nie mogą być ogromne - zawsze muszą być w proporcji do pomieszczenia w jakim się znajdują; druga rzecz to korale albo kryształki, musi ich być dużo, nie wystarczą mi trzy na krzyż. Ten żyrandol jest zachwycający a jak ktoś chce coś jeszcze prostszego to niech wykorzysta świąteczne koraliki wieszane na choince.

      DIY beaded chandelier

      La Perla Lingerie: Maxim Italy September 2013

      Od lat z uwielbieniem podziwiam bieliznę marki La Perla. To mój bieliźniany szczyt szczytów i rzecz zupełnie poza moim finansowym zasięgiem. Bo nawet jeśli z jakiegoś szalonego powodu zdecydowałabym się na taką ekstrawagancję to chyba padłabym trupem zobaczywszy pierwsze oczko na tych pięknych koronkach.

      To nie jest najpiękniejszy stanik jaki widziałam, chyba nawet daleko mu do takiego określenia ale bardzo podoba mi się jego nonszalancki charakter i połączenie prostoty kroju zwykłych trójkątnych miseczek bez żadnych aplikacji z eksplozją koronki w postaci większej i liczniejszej niż by się można było spodziewać.

      La Perla Lingerie

      Leather toiletry case

      Bardzo podobają mi się różne męskie eleganckie akcesoria, takie jak przykładowo skórzana, podróżna kosmetyczka. Ta nie jest idealna... wolałabym więcej prostoty (nawet w takiej ultra formie) i więcej widocznej jakości ale sam styl kolonialny jest z tych co mnie zachwycają.

      kosmetyczka męska

      Seahorse Pillow Pattern

      Uwielbiam tego konika morskiego. Zamierzam go zrobić dla mojego chrześniaka i pewnie dla kilku innych mniejszych i większych dzieciaczków też. Zachwyca mnie taki prosty biały ale pewnie zrobię pomarańczowy bo to jeden z ulubionych kolorów mamy mojego malucha...

      Seahorse Pillow Pattern

      Mini Pie Bar

      Podobają mi się te słodkie przekąski. Znów wychodzi na jaw mój zachwyt prostymi rzeczami. Z chęcią latem takie ciasteczka bym przygotowała. W najprostszej wersji biszkopt, bita śmietana i świeże owoce. Mniam.

      Mini Pie Bar

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      kate_mac
      Czas publikacji:
      sobota, 12 października 2013 21:24

Zakładki

Kanał informacyjny

Disclaimer

Blog ten wyraża jedynie opinię autorki w danej chwili. Nie może on służyć przeciwko autorce w następnej chwili, ani każdej innej następującej po tym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

katemac :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...